Anpassade för sociala medier
Film på sociala medier har utvecklats till en särskild stil, där de textas i någon form eftersom många tittar utan ljud.
Det handlar inte om att sammanfatta en större verksamhet – utan om att anpassa klippen utifrån en pågående verksamhet och ett nyhetsflöde som uppdateras.
Filmerna är korta – eftersom publiken även är flyktig och inte ser klart filmer som känns för långa. De är också ofta personliga – eftersom det personliga och direkta tilltalet fungerar bra på sociala medier, där folk vill bli berörda. Många gånger är filmerna fyrkantiga eftersom de då tar upp mer plats i flödet.
Går snabbt att producera
Som videojournalist är jag van att arbeta snabbt. Att göra ett klipp kan ta en halvdag, beroende på vad det är för klipp. Ofta är det tidseffektivt att göra flera klipp vid samma tillfälle.

Målgruppsanpassat 
Vi ställer oss frågan – vilken är er målgrupp och vad är den målgruppen intresserad av? Vi gör innehåll som vi tror är intressant för just er målgrupp.